Over drs. Marsha Tap
Het begeleiden van de kinderen in de plusklassen doe ik al vijftien jaar met erg veel plezier. Alle kinderen zijn uniek; de ervaring met het onderwijs tot dusver is individueel, want ze lopen tegen verschillende dingen aan en reageren daar allemaal weer anders op. Ik doe - naast mijn professionaliteit en ervaring - veelvuldig een beroep op mijn creativiteit. Met plezier stel ik het programma samen. De opdrachten vind ik stiekem zelf ook erg leuk om te doen en ik ontdek de krenten in de pap van o.a. wiskunde, natuurkunde en scheikunde.
Na het afronden van de HBO-opleiding aan de IPABO ben ik direct verder gaan studeren. In 2008 heb ik de studie sociologie afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Van 2002-2012 werkte ik in het basisonderwijs, in verschillende functies: voornamelijk als groepsleerkracht in de midden- en bovenbouw, maar ook als assistent-zorgcoördinator. In deze functies ontdekte ik een fascinatie voor het hoogbegaafde kind en ben mijn kennis en ervaring sindsdien in dit veld gaan opdoen. Voor de school waar ik destijds werkte heb ik mijn eerste plusklas opgezet en nieuw beleid geschreven met betrekking tot de hoogbegaafde leerling.
Van 2009 tot 2020 was ik verbonden als teacher aan Day a Week School. Omdat niet alle cognitief getalenteerde kinderen toegang hebben tot passend onderwijs, heb ik in 2012 Phi Science Lab opgericht. Sinds 2018 is de naam veranderd in PHI LAB.
Over de naam PHI LAB is goed nagedacht.
PHI - staat voor de Gulden Snede. Het is de verhouding in de natuur die ook gebruikt wordt in kunst en architectuur, omdat die zo mooi wordt gevonden. Bij PHI LAB blijven we zoveel mogelijk buiten het curriculum van de basisschool en het voortgezet onderwijs. Maar daarbuiten is er nog zoveel moois te leren... En dat moois halen we naar binnen bij PHI LAB.
LAB - in een lab wordt geëxperimenteerd, ontdekt en er worden weleens fouten gemaakt. Het is een veilige plek waar je veel kunt leren.
Vandaar: PHI LAB